Vzdělávání

Vzdělávání se uskutečňuje podle Školního vzdělávacího programu.

Školní vzdělávací program naší školy s názvem „Spolu – Rosteme – V rozmanitosti – Tvoříme svět“ je zpracován a je v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání (leden 2025). Název programu vychází z vize naší školy, která byla vykomunikována a je sdílena všemi zaměstnanci školy.

Naším cílem je vytvářet prostředí, ve kterém děti mohou spolu růst – jako jedinečné osobnosti i jako součást společenství.

Podporujeme rozvoj klíčových kompetencí tak, aby děti:

  • poznávaly svět v jeho rozmanitosti, učily se chápat souvislosti, respektovat odlišnosti a rozvíjet vlastní identitu (kompetence k učení, občanské kompetence),
  • tvořivě přemýšlely a jednaly, hledaly vlastní cesty, vyjadřovaly se různými způsoby a rozvíjely fantazii (kompetence k řešení problémů, komunikativní kompetence),
  • spolupracovaly, naslouchaly a sdílely, učily se být součástí skupiny, navazovat vztahy a spoluvytvářet pravidla (sociální a personální kompetence),
  • rozvíjely samostatnost, sebedůvěru a odpovědnost, učily se rozhodovat, nést důsledky a aktivně se podílet na dění kolem sebe (kompetence k aktivitě a občanské kompetence).

Vzdělávání vnímáme jako proces, který vychází z dětské zvídavosti, prožitku a hry – a vede k tomu, aby děti byly připraveny vstoupit do světa s důvěrou, respektem a radostí z poznávání.

Naše mateřská škola připravuje děti na plynulý přechod do základní školy. Vzdělávací přístupy, které uplatňujeme, odpovídají tomu, s čím se děti setkají v prvních ročnících základního vzdělávání. Díky tomu se děti snáze adaptují na nové prostředí, učí se zvládat nové povinnosti a postupně přijímají roli školáka.

Podporujeme rozvoj dovedností, které jim pomáhají:

  • být zvídavé a mít radost z učení,
  • zvládat běžné situace a samostatně se rozhodovat,
  • komunikovat, spolupracovat a respektovat druhé,
  • vyjadřovat své potřeby a poznávat samy sebe.

Naše cílem je, aby děti odcházely do školy sebevědomé, připravené a s pozitivním vztahem k učení.